עבודת צוות

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

בחלק גדול משגרת החיים שלנו אנו נדרשים לעבודת צוות. בעבודה – פעמים אנו חברים בצוות ולפעמים מפעילים אותו, לעיתים מדובר בצוות גדול ולעיתים בקטן, וגם בחיים הפרטיים – משפחה מהווה צוות.

אם אתה עומד בראש צוות, מפעיל אותו, ושואף להגיע לתוצאות הגבוהות ביותר יחד עם הצוות שלך, הקפד על הדברים הבאים:

סמכות – תן לצוות כלים ניהוליים על מנת שיוכלו לקדם את המשימה . כלומר – תן לכל אחד מהם את הסמכות לקבל החלטות  בקטע המשימה השייך לו, ולבצען.

אחריות – נסה לחלק את האחריות עם הכפופים לך. טע בהם את ההרגשה שיחד עם הסמכויות שקיבלו קיבלו גם את האחריות לביצוע המשימה.

אל תשאיר את חברי הצוות עם אחריות ללא סמכות  ולהיפך, זה עלול לגרום לתסכול ולעכב את ביצוע המשימה.

שיתוף – שתף את הצוות בהתלבטויות. שמע אותם לפני קבלת ההחלטות, אפשר להם להעלות נקודות מבט נוספות. לפעמים לעובדים הזוטרים  יש פתרונות טובים ביותר לדילמות בהן אתה מתחבט.

ערוץ תקשורת פתוח ומוכר – קבע ישיבות צוות  קבועות ומסודרות על מנת שכל המעורבים ידעו על ההזדמנות לחשוב יחד ולתרום, ויתכוננו לקראתה.

שקיפות – על מנת להמנע מאינטריגות ומתחושה שאחד בולם את השני  שתף את הצוות במה קורה גם כשההחלטה לא מקובלת על כולם. הסבר מדוע נהגת כך וקח על עצמך את האחריות להחלטה ולתוצאות.

קור רוח-  גם כשאתה נתקל בקשיים ומהמורות  זכור לפעול לאחר מחשבה, ובהגיון. אל תשכח את כל המשאבים העומדים לרשותך. אינך חייב לקבל החלטה במקום, קח את הזמן לשקול.

יצירתיות – היה פתוח לפתרונות נוספים  ולחשיבה אחרת לפתרון בעיות. נסה לבחון את המשימות מכיוונים שונים, הפוך בהם והפוך בהם.

התמדה – בעבודת צוות ישנם תהליכים ארוכי טווח שחשוב להקפיד בהם על שמירת רצף ואיכות.קבע נהלים והגדרות ברורים, הטמע אותם בצוות ובארגון, והקפד על יישומם לאורך זמן. בקביעת הנהלים ובתהליכי הטמעתם אפשר להעזר באנשי מקצוע.

מנהיגות – היה מנהיג.  ההובלה שלך את הצוות מתוך עמדה אחראית, אכפתית ומעורבת מזינה באופן משמעותי את האנרגיה של עבודת הצוות.

 

בחלוקת העבודה הקפד לענות על השאלות:

למי? למי נתת את המשימה והאם הוא קבל אותה באופן מלא. חשוב שהמשימה תותאם למקבלה.

מתי? עד מתי על מקבל המשימה לבצע אותה.

כמה? איך נדע שהמשימה בוצעה. מדידה כמותית או פרמטרים אחרים, מוגדרים מראש, להצלחה.

איך? איך מקבל המשימה מתכונן לבצע אותה? אילו אבני דרך קיימות במהלך המשימה ולמי הוא מדווח על ההתקדמות.

למה? האם הצוות וכל אחד בו רואה את הכיוון? מבין את מטרת העבודה וחשיבותה? האם כולם מכוונים אל אותו מגדלור להשגת המטרה? אם הצוות ידע את ה"למה" השגת ה"איך" תהיה הרבה יותר קלה.

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם...

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם